Viborgrollespils fremtid (Stenz træder fra)
Hej glade forum gængere!

Vi har henover det sidste lange stykke tid set mindre og mindre aktivitet på forum - i hvert fald aktivitet ude i det åbne. Siden starten af maj måned har vi sammenlagt haft 100 posts, hvis vi trækker vores freeposterforum fra. Jeg har bragt det op tidligere, men må igen konstatere, at den smule aktivitet vi har, ligger i lukkede fora. For at være helt transparent, så er det ikke længere nok anvendelse af forum til, at jeg kan motiveres til at putte tid og penge i tjansen som admin og ejer af domænet viborgrollespil.dk. Omvendt synes jeg heller ikke et forum kan trives med en fraværende admin.

Jeg synes overordnet set at vi ser for få der til stadighed er involverede i at arrangere lives for hinanden, som jo ellers er i viborgrollespil.dk’s DNA. Tilbage er de private tabletopgrupper, men her er tale om små, lukkede grupper, der lige så vel kan erstattes af gratis løsninger som f.eks. Facebook, en Slack eller Discord server (også gratis, så vidt jeg ved) eller et decideret forenings site. Jeg er selv begyndt at bruge Facebook til koordinering af spilgange, fordi der går for lang tid imellem at forum bliver checket og mit indtryk er at flere gør det samme. Sammenholdt med at der pt. er en bug på forum, hvor jeg ikke kan give nye brugere unikke adgange til underforummer (det fungerer stadig for de eksisterende brugere), er det blevet tid for mig til at trække stikket som admin, da jeg ikke har lysten til at skulle forsøge et fix, samtidig med at jeg undgår tab af data. Det nemmeste ville være at nuke stedet og starte på en frisk (med bedre forumsoftware), men sammenholdt med det lave antal slutbrugere og førnævnte manglende motivation, er det ikke en løsning jeg synes er gangbar Smile 

Det betyder at vi herfra kan gøre følgende: 
1: Forum og domænet dør til december, når jeg skal betale næste faktura. Herfra hersker anarki og kaos og folk må selv stå for at organisere sig. Jeg stiller gerne viborgrollespils slack-kanal til rådighed, men kommer ikke til at bruge tid på decideret moderation. Jeg foreslår at SÅVS opretter et forum på deres eget site, da det er mit indtryk at de stadig har et behov for et sådant. 
2: Vi ser os om efter et gratis alternativ, hvor admin tjansen er begrænset til indledende opsætning, som samtidig er noget alle(?) er tilpasse med at registrere en bruger til. Jeg ved ikke om et sådant eksisterer, men der er garanteret nogle af jer der har bedre overblik over de sociale medier/forummer/chat servers derude end jeg. Jeg vil selv foreslå Slack, hvor vi allerede har en kanal og hvor brugere selv kan oprette gruppechats.
3: En anden tager over på admin tjansen og jeg overdrager domænet (og de tekniske og økonomiske forpligtelser) til vedkommende. Hvordan det fungerer i praksis ved jeg ikke, men det må kunne ordnes.

Jeg betragter løsning 1 som en konsekvens af manglende mulighed for løsning 3, så lad os starte med at se, om der er nogen der har lyst til at overtage. Smile

Forum får under alle omstændigheder lov til at bestå til december, men hvis ikke der er andre der melder sig til at tage over, lukker og slukker det ved udgangen af 2019.
"To acknowledge a fireball, yet express disbelief that the owlbear can’t live off the caloric content of vermin on dungeon level two is petty indeed."
"Tricks, Empty Rooms, & Basic Trap Design", Courtney Campbell
  Reply
"It's the end of the world as we know it"

Jeg følger din tankegang og ville ikke have haft så meget tålmodighed og goodwill med det som du længe har haft. Tak for det Stenz. Faktum er at vi er fragmenterede her såvel som irl, folk snakker mindre sammen og kun med dem de ser relativt fast face to face. Forum her er vist pt. bare en form for denial af hvad der egentlig er reelt. Slack virker fint, folk er der bare ikke. Og ja, ellers er der div. andre SoMe.
"If you've come for the fork, you'll be sorely disappointed!"
  Reply
Jeg er desværre enig i, at der ikke er et fælles live miljø, der giver mening til forummet - eller udsigt til at det kan genopstå. Tak for indsatsen Smile
  Reply
I år er jeg enig Big Grin

Der er simpelthen ikke nogen aktivitet herinde.
Marco !
  Reply
Ja. Tak for indsatsen.
SAAVs VIP
  Reply
Helt enig Stenz og tak for indsatsen. Jeg tror også at Viborglive i dag kan erstattes af en facebook gruppe, til promovering at det utal af ingen lives der bliver lavet, men det er stadig rart at have et sted at kunne snakke om det.

Jeg støtter dig fuldt ud i beslutning 1.
  Reply
At lukke viborgrollespil.dk er den eneste fornuftige beslutning, men jeg bliver dog lidt tung i hjertet. Dette er slutningen på en æra, som jeg vil savne.   Sad

Tak for dit gode arbejde Stenz.   Wink
  Reply
Tak for det folkens Smile

Jeg har opsagt aftalen med udbyder i dag og forum lukker altså d. 31.12.2019.
Jeg tager backup af billederne og så må vi se om der opstår et andet, fælles samlingspunkt på et tidspunkt.
"To acknowledge a fireball, yet express disbelief that the owlbear can’t live off the caloric content of vermin on dungeon level two is petty indeed."
"Tricks, Empty Rooms, & Basic Trap Design", Courtney Campbell
  Reply
23:59:59 d. 31/12? Det er lige før man skulle hæve et glas der i samme omgang som man skåler det nye år så.
"If you've come for the fork, you'll be sorely disappointed!"
  Reply
Trist, lidt trist er det nok
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced
  Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)