[SÅVS] Drachenfest 2018
Så er det igen blevet den tid på året hvor vi, medlemmer af SÅVS, har været en tur i det tyske, til verdens næst-største LARP Drachenfest.
I år var vi igen 9 mand afsted, hvilket snart er en slags tradition. Kirstine og Mørk havde deres første år til DF, alt imens Danny, Allan, Milou, OJ, Sidsel, Krogsgaard og jeg selv har været der flere gange.

Hvor sidste års Drachenfest blev døbt Schlammageddon, domineret af regn og mudder, kan man vist godt sige at det i år var den diametralt modsatte situation; Vi ankom til Der Quast kl 9 om morgenen i hvad der må betegnes som laser-sol. Det gjorde opsætningen af lejren ret besværlig, og et par pauser i skyggen blev nødvendige. Men vi fik alt sat op og så var der ellers dømt bare overkroppe og jagt på skygge og kolde drikkevarer.

Sidste år skiftede vi til guldlejren, hvor vi var igen i år, og igen i år har det vist sig at være et fantastisk valg! Dette år blev det dog ekstra lækket, da vores lejr lå helt tæt på den store by, så turen op på kroen tog et par minutter, i stedet for en halv time, det var lækkert!

I år var der stort fokus på guild spil og quests der skulle løses, hvilket er ret sjovt, hvis man er til den slags. Det kan dog få tendenser af at være World of Warcraft live. Men det lykkedes da for Allan at blive taktiker i fighter guildet, jeg lærte at skrive sejere scrolls og OJ, Danny og Sidsel drak en mester alkymist fuld ?

Vores to nye deltagere fik sig en på opleveren; Kirstine blev optaget i magiker guildet og løste en quest for vores lejr, hvor hun skulle rundt til alle andre lejre. Mørk blev optaget i tyveluget og fik smedet sig et sæt dirke, smuglet tyvegods og solgt adgangskort til vores egen lejr (forræder!)

For mit eget vedkommende var højdepunktet da Krogsgaard, Danny og jeg tog på slagmarken for at jagte druider. Det gik over al forventning og vi fik da også slået to druider ihjel, hvorefter vi skyndte os væk for at gøre en masse andre gode gerninger.

Det store slutslag var, for mig personligt, sjovere end det har været de sidste par gange. Vi holdt os uden for de store sammenstød, og holdt os i stedet samlet, for at finde druider vi kunne slå ned på. Det blev ikke til mange druider, men vi hjalp med til at få taget det grå banner ned, en ret fed bedrift.

Hvis man kunne tænke sig at prøve kræfter med Drachenfest så sig til, der er altid plads til flere og vi skal ret sikkert afsted næste år.

Für Gold! Licht und schatten!

Ehre den winkekatze!
[Image: japanische-winkekatze-17-5cm-gold-glanz.jpg]
  Reply
Reserveret til billed link
  Reply
Tusind tak for det korte resume.
Det lyder til, at have været en super tur dette år. Jeg ser meget frem til alle de frække topløse billeder! Tongue
  Reply
Hvis du vil se hud, så er du nok nødt til selv at tage med Wink
  Reply
Så fik jeg ENDELIG lagt billeder op: http://www.mackat.dk/saavs/df-18/
  Reply
Hvad sker der for vinke katten?
"If you've come for the fork, you'll be sorely disappointed!"
  Reply
Ehre den winkekatze!!!!
  Reply
Vinkekatten er en slags maskot for guld lejren
  Reply
Jeg synes det er fedt at I stadig tager turen (og jeg gad godt jeg kunne blive ved med at deltage) - det lyder som om skiftet til Guld har været et godt valg. Smile

Går man og overvejer at tage med, synes jeg bestemt at man skal springe ud i det. SÅVS har efterhånden godt styr på logistikken og det er altså en super oplevelse, som er svær at forklare. Uanset om man gerne vil tampe folk med skumsværd eller om man "bare" vil opleve stemningen.
"To acknowledge a fireball, yet express disbelief that the owlbear can’t live off the caloric content of vermin on dungeon level two is petty indeed."
"Tricks, Empty Rooms, & Basic Trap Design", Courtney Campbell
  Reply
Jeg synes det er mega fedt at det ser super seriøst ud og folk tager det pænt alvorligt med at have ordentligt gear, og så alligevel er der plads til tøhø spas som vinkekatten. Seriøst men alligevel afslappet og med et glimt i øjet.
"If you've come for the fork, you'll be sorely disappointed!"
  Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)