Kan viborgrollespil.dk, for dig, erstattes af andre løsninger uden at du føler du kommer til at mangle noget?
Ja, viborgrollespil.dk kan sagtens erstattes af Facebook, Google+, sms-tråde eller andet.
7.14%
1
Nej, viborgrollespil.dk kan ikke erstattes af andet, end et andet forum.
92.86%
13
Jeg er ligeglad/har ingen holdning/bruger ikke sitet nok
0%
0
14 vote(s)
* You voted for this item. [Show Results]

Viborgrollespils fremtid
Hej folkens!

Baseret på aktiviteten her på viborgrollespil.dk er jeg så småt begyndt at spekulere i, hvorvidt der er et behov for siden.

Vores forum har fungeret som naturligt samlingssted (en slags socialt medie, om man vil) for primært gamle venner fra Viborg og omegn, der med tiden er blevet spredt udover hele landet.

I takt med at frekvensen af lives er blevet mindre, er siden primært blevet brugt til koordinering af folks private tabletopgrupper, som ligger som små, skjulte subfora hvor man kan boltre sig i det omfang man har lyst. Foreningen SÅVS har også sit (private) hjemsted her, men har samtidig en offentlig side administreret af Sidsel.

Jeg kan dog ikke lure om viborgrollespil.dk længere tjener et formål, der ikke ville kunne håndteres af f.eks. Facebook, Google+ eller bare en sms tråd (eller i SÅVS' tilfælde flyttes til deres offentlige hjemsted på Sidsels site, hvilket alt andet lige nok ville give bedre mening). Det er her jeg har brug for jeres input: Bruger I viborgrollespil.dk i et omfang som gør, at I ikke vil kunne nøjes med en af de andre løsninger?
Som det er lige nu ser vi i omegnen af 25 aktive brugere i måneden og har kun set de samme ca. 35 mennesker henover 2018. Vi ved dog ikke hvor mange af de aktive der rent faktisk laver posts og hvor mange der bare er inde og checke sitet for (manglende?) aktivitet. Vi ved dog at der i sidste uge blev lavet ca. 125 posts, hvoraf de 63 er i et freeposting forum.

Vil I give jeres besyv med? Jeg er ikke på nippet til at lukke forummet, men har brug for lidt input for at vurdere, om det stadig giver mening at jeg betaler for hosting og domæne, eller om der er andre, smartere løsninger.
"To acknowledge a fireball, yet express disbelief that the owlbear can’t live off the caloric content of vermin on dungeon level two is petty indeed."
"Tricks, Empty Rooms, & Basic Trap Design", Courtney Campbell
  Reply
Jeg synes det er rart at have. Jeg har et evigt had til facebook, som jeg synes fungerer dårligt til det, som et forum kan.

Hvis det er problematisk med hensyn til evindelige spam kontoer, kan man måske smide en captcha dims på tilmeldingssiden?
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced
  Reply
Jeg ville savne siden. Jeg er ikke ret aktiv herinde, men siden jeg ikke bruger facebook eller google+ ville jeg være ked af, at denne platform forsvandt.
  Reply
(02-22-2018, 09:59 PM)Simon Wrote: Jeg synes det er rart at have. Jeg har et evigt had til facebook, som jeg synes fungerer dårligt til det, som et forum kan.

Hvis det er problematisk med hensyn til evindelige spam kontoer, kan man måske smide en captcha dims på tilmeldingssiden?

Der er allerede en captcha og en timer på registreringen af bruger (hvis man er for hurtig, som bots tit er, bliver registreringen ikke gennemført). Der skal en opgradering af forum softwaren til, tror jeg.
"To acknowledge a fireball, yet express disbelief that the owlbear can’t live off the caloric content of vermin on dungeon level two is petty indeed."
  Reply
(02-22-2018, 10:56 PM)Ingeborg Wrote: Jeg ville savne siden. Jeg er ikke ret aktiv herinde, men siden jeg ikke bruger facebook eller google+ ville jeg være ked af, at denne platform forsvandt.
Og det er fuldt forståeligt og med i overvejelserne. Spørgsmålet er om der er nok, til at det giver mening Smile
  Reply
Jeg tænker at en facebook gruppe kunne gøre det samme for de sub grupper vi er i alle sammen, men det er enormt rart at have de andre småting og godbidder der er herinde også. Og jeg synes det ville være et tab at miste de der ikke er med på trenden med/blevet bondefanget af social media.

Jeg synes forumet med sine grupper og undergrupper her, har noget der ikke kan samles på andet end et andet forum og så er der et måske nostalgisk feel over det også som jeg også ville mangle.
  Reply
Jeg er enig i de andre kommentarer. Forummet har den rette blanding af praktisk værdi og nostalgi til, at jeg vil være ked, hvis det blev nedlagt. Ligesom Simon synes jeg, at det er lettere at koordinere og skabe overblik i informationer/aftaler/samtaler på forum end på fx. Fjæsen eller andre SoMe-platforme.
That Rug really tied the Room together...
  Reply
Nostalgien forstår jeg, men om det er nok i sig selv er jeg nu lidt i tvivl om. Den praktiske værdi derimod er helt fair og hvis det er konsensus, så beholder vi naturligvis forummet som det er.
Min oplevelse er at forum sjældent er eneste kanal, netop fordi folk ikke tjekker det særligt ofte. Så skal man alligevel igang med sms/Facebook og så var det for mig personligt nemmere at holde kommunikationen til en enkelt platform.
  Reply
Jeg synes det ville være trist at miste viborglive, men det ville nok være mest nostaltiske grunde til at beholde siden. Der har jo været et Gehenna/viborglive forum i henved 20 år, med det sagt tror jeg ikke sitet tjener noget egentligt praktisk formål, som ikke kunne varetages af et andet site som facebook.

Det jeg tror viborglive tjener mest til, er at give den gamle bande en fornemmelse sammenhold, trods at man bor i forskellige dele af landet, så har man stadig sin oprindelse i viborgs rollespilsmiljø, jeg ved ikke om den fornemmelse af sammenhold ville forsvinde, hvis vi ikke havde sitet som samlingspunkt.
Marco !
  Reply
(02-23-2018, 03:29 AM)stefan Wrote: Det jeg tror viborglive tjener mest til, er at give den gamle bande en fornemmelse sammenhold, trods at man bor i forskellige dele af landet, så har man stadig sin oprindelse i viborgs rollespilsmiljø, jeg ved ikke om den fornemmelse af sammenhold ville forsvinde, hvis vi ikke havde sitet som samlingspunkt.

det her
  Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)