Viborgrollespil.dk
Necromunda: Underhive - Printable Version

+- Viborgrollespil.dk (http://viborgrollespil.dk/forum)
+-- Forum: Rollespil (http://viborgrollespil.dk/forum/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Forum: Diverse rollespilsrelateret (http://viborgrollespil.dk/forum/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Thread: Necromunda: Underhive (/showthread.php?tid=1975)

Necromunda: Underhive - Sherlock - 10-28-2018

Det nye Necromunda er faktisk ikke helt dumt.

I går tog OJ en tur til det randrosianske til en light playtest. OJ havde forberedt en Orlock bande, men jeg havde ikke selv nået at hyre en bande, så det gik der lige noget tid med i form af download af Battlescribe appen, finde ud af hvad der var gældende der, slå ting op, skrive ting ned m.m. Men OJ er handy at have ved hånden der. Det var lidt kompliceret i starten og ting står ikke altid helt logisk i bøgerne, men det virker rimeligt til at kunne huske når først man bliver mere rutineret. Løse quick/cheat sheets er dog højt på ønskelisten! Men jeg endte med en Goliath bande klar til at dele tæsk ud.

Setup blev i en sector mechanicus zone da det minder mest om det gamle. Terræn var fra Dysted inc og er dejligt modulært (Sherlock skal huske at lime sine ting). Det kommer også til at gå hurtigere med rutinen. Pre-battle sequence er ret ligetil og lige ud af landevejen og scenariet ligeså. Simpelt stand-off hvor last gang standing er vinder.

Spillet forløb ret flydende. Mekanikken fungerer ret godt og dare I say bedre end good ol' necro. Meget er beholdt og så lige fintunet lidt. Tactics kort er rigtigt rare, det tilføjer et element of surprise der er rigtigt rart og lidt strategi som modstanderen ikke voldsomt akkurat kan forudsige. Man mærker at Goliath faktisk er nogle man tager seriøst nu. De er ikke hurtige over bordet men til gengæld så starter de med toughness 4 nu og det kan virkelig mærkes efter de første par skud. Orlocks kan jeg ikke sige meget om andet end at man respekterer deres shootyness. Overwatch er væk så man fedter ikke så meget rundt på egen baglinie på samme måde. OJ holdt stadig nogle bagved men det var jo vel vidende at mine Goliaths kom luntende og ville gerne slå ham, og ikke fedtende rundt på samme måde. Det var mere fordi han fik noget at lave stort set med det samme med dem (og en heavy bolter el. grenade launcher man er ikke meget bevendt på front linien).

To gangers af mine endte med at ligge og rode rundt og en røg ud af aktion på de første 3 ture. Da det kom til melee så var det faktisk OJ der chargede (fordi Goliaths er langsomme), men det faldt alligevel ud til min fordel da min champion var hårdhudet med sin T4 mod S3 våben. Han endte med at tage to ud i nærkampen. OJ prøvede at skubbe mig til bottle test men endte med en rigtigt terninge-uheldig runde skydning trods oplagte mål. Og så var det tid til koteletter i fad = End of Game. Eller er det GG de unge siger i dag?

Man kan godt mangle at rende rundt og samle scrap/loot op, så der er mere at lave end bare smadre hinanden. Især hvis det er en meget stærk bande man er oppe imod. Måske kommer det i flere missioner som der ikke er kigget nærmere på.

Post-battle sequence fik vi ikke arbejdet med, men den lød til gengæld noget ændret. For better or worse kan jeg ikke regne ud, det skal afprøves ved lejlighed.

Men alt i alt så kører det rimeligt fornuftigt og jeg har most definitely blod på tanden efter at spille mere og prøve de andre bander af.

Har du noget at tilføje OJ?

RE: Necromunda: Underhive - OJ - 10-29-2018

Er ganske enig, systemet fungerede godt og jeg er spændt på at få prøvet mere med det.

RE: Necromunda: Underhive - Stenz - 10-29-2018

Hvor lang tid tog et spil?

RE: Necromunda: Underhive - Sherlock - 10-29-2018

Vores tog længere tid end det burde pga mange opslag. Den tid vi brugte på at spille var vel omkring 2-2,5 time på de tre el 4 ture vi nåede. Men der var jo så også setup af terræn, pre-battle sequence, regel opslag og snak med mine minions involveret (de skal jo præges fra barnsben af).